Lectura, cheia spre cunoastere

Cunoasterea si autoinstruirea sunt motto-urile dupa care ma ghidez in viata. Iar lectura este cheia spre cunoastere. Imi place sa citesc atat pentru placerea lecturii cat si pentru a ma informa. Inca din liceu am citit multa beletristica, fiind eleva si apoi studenta la filologie. Imi plac romanele si poeziile, insa in ultimii ani citesc tot mai mult carti de specialitate, de dezvoltare personala, psihologie, filosofie, istorie, arta si religie. Am descoperit insa ca indiferent ce am citit sau citesc, lectura m-a ajutat sa ma dezvolt in aproape toate aspectele vietii, pe langa cunoastere, m-a ajutat la devoltarea vocabularului, la imbunatatirea memoriei, abilitatilor de scriere si exprimare.

Imi place sa citesc intr-un mediu care imi stimuleaza apetitul pentru lectura, intr-un mediu cu cat mai multa lumina naturala, comfortabil si linistit adecvat pentru o lectura. Ma simt in lumea mea printre rafturi de carti si cititori ce aproape devoreaza paginile cartilor si mi stimuleaza interesul pentru lectura. Fie ca citesc pentru a ma destresa dupa o zi lunga si obositoare, fie pentru interesul si chiar studiul in anumite domenii, bibiloteca a fost si ramane habitatul natural. Dupa scoli, licee si universitati, bibliotecile raman un mijloc important de educare a publicului de orice varsta.

Pe langa spatiu de lectura, biblioteca este si un spatiu de recreere si socializare iar in pauzele de lectura poti servi comfortabil o cafea sau un suc sau poti asculta muzica. Ma simt cu adevarat in largul meu cand citesc intr-o biblioteca si de aceea aleg ori de cate ori am ocazia acest spatiu pentru a savura lectura unei carti bune de la Nemira. Cartea la a carei lectura am inceput saptamana trecuta si pe care o parcurg cu mult interes este Caderea Constantinopolului  de Steven Runciman, o lucrare de istorie in bunul inteles al cuvantului, despre Bizant si caderea cetatii lui Constantin, o carte pe care o savurez cu placere alaturi de alti pasionati d electura intr-una din cele mai frumoase biblioteci pe care o cunosc, unde mii de cititori treg pragul zilnic. Cartea o gasiti in rafturile bibliotecii alaturi de multe alte carti renumite publicate de-a lungul timpului.

Această prezentare necesită JavaScript.

Am scris acest articol pentru SuperBlog 2012

Lasă un răspuns

