Aparatele mele electronice de ieri si de azi

Am crescut cu cheia de gat, TV alb negru si m-am bucurat de viata, dar astazi nu mi imaginez viata fara internet sau telefon mobil.

In copilaria mea nu exista telefon mobil, cand ieseam la joaca, imi strigam la poarta prietenii.  Eram fericiti cand in fiecare week end priveam la televizorul alb negru cu lampi, marca Lux  “Toate Panzele Sus”, “Ciresarii”  sau desenele animate cu Tom si Jerry. Insa “cutia magica a evoluat” si a devenit indispensabila in casele oamenilor de pe toate continentele, iar noi am fost prima generatie care a vazut desene animate color, desi am fost sceptica in ceea ce priveste televicorul color pana nu am vazut cu ochii mei un TV color. Primul TV color pe care l-am avut a fost unul masiv si greu, un Grundich second hand la care abea asteptam sa urmaresc emisiunile si filmele preferate difuzate prin cablu.

La varsta de 16 ani mi-am cumparat primul aparat foto, un aparat cu Film  Agfa Color. Imi placea la nebunie sa fac fotografii si imi place si acum. Insa nu-mi imaginam ca voi ajunge vreodata sa folosesc un aparat foto digital.

Sunt o mare pasionata de film, nu-mi scapa niciun film la Cinema, stateam ore intregi la rand sa prindem un bilet la “O fata fericita” sau “Vagabondul”. Ma imprietenisem cu un coleg de scoala care avea video si era sarbatoare cand ne invita sambata sa vedem un film cu Bruce Lee sau Linda. Astazi insa pot viziona o multitudine de filme direct de pe internet.

Internetul si telefonul mobil erau science fiction, magie in anii copilariei siadolescentei mele, anii 70-80. Cum adica sa ai un device de comunicare fara fir pe care sa- l porti cu tine oriunde sau sa ai acees la informatie electronica worldwide prin conexiune la  internet? Nu e posbil asa ceva, sunt doar idei care se vor concretiza peste 100 de ani cand noi nu vom mai fi.

Dar iata ca mai devreme de 100 ani, la mai putin de 10 ani dupa aceea am avut primul contact cu calculatorul in facultate, cand in 1993 invatam notiuni de baza de MS Dos si Norton Commender la cursurile optionale de Multimedia. Primul calculator pe care l-am cumparat, a fost un Pentium 5 in 1997 cand am terminat facultatea si am urmat primele cursuri de Windows, Word, Excel si Fox Pro si unde profesorul ne  preda si retele de calculatoare,  WLAN si cum se poate comunica in toata lumea prin intermediul internetului.

In 2000 foloseam deja internetul, la serviciu doar, ce-i drept. Ce volum de informatie, cate lucruri interesante puteam citi si accesa in cateva secunde utilizand conexiunea la internet si transmite mesaje care ajungeau imediat in celalalt capat al lumii.

Nu am crezut si nu mi am imaginat ca tehnologia va evolua atat de repede in mai putin de 15 ani . Cand a aparut telefonul mobil, (primul model pe care l-am avut a fost, evident, un Motorola)  am crezut ca acela e maximul la care se poate ajunge, ca tehnologia nu prea mai are unde sa avanseze, telefonul mobil nu putea avea decat forma unui Motorola .  Aveam internet si telefon mobil, aparuse si aparatul foto digital. Ce putea sa mai urmeze?

Insa acela era doar inceputul, astazi traim in era tehnologiei care avanseaza cu viteza luminii, traim in era smartpohone-urilor, a laptop-urilor si tabletelor iar numarul utilizatorilor de internet s-a dublat ajungandu-se astazi la aproape  8 milioane utilizatori in Romania cu conexiuni rapide la internet, fie chiar si de pe telefonul mobil. Folosim televizoare LCD , si aparate foto digitale iar laptop-urile  sunt accesibile aproape pentru orice roman cu venituri medii, luand locul desktop-urilor,fiind din ce in ce mai ifetine, mai mici si mai usoare. In acelasi timp telefonul a devenit un adevarat computer,  capabil de o experienta full multimedia, avand astazi incorporat o multitudine de functii precum aparat foto si de filmat, internet, GPS si radio.

M-am bucurat din plin de fiecare aparat electronic  de care dispuneam in copilarie, le-am apreciat si le-am folosit din plin in timp ce doar visam la dispozitive performante, internet sau telefon mobil. Am crezut ca noul mileniu nu va veni niciodata, ca toate acestea vor ramane doar un vis.

M-am adaptat repede la noile tehnologii si ma bucur ca datorita evolutiei tehnologiei pot comunica rapid in orice colt al lumii, pot accesa orice infiormatie doresc in secunde fie chiar si de pe un device mobil, pot folosi video calls, pot fotografia sau inregistra video cu o multitudine de aparate foto, video sau chiar cu telefonul. Am inlocuit desktop-ul cu laptop de mai bine de 5 ani, folosesc telefon mobil cu conexiune la internet si alte aplicatii media, aparat foto digital si camera video. Nu-mi imaginez viata fara ele, iar internetul a devenit indispensabil pentru mine.

Am scris acest articol pentru SuperBlog 2012

Lasă un răspuns

