Alege un stil de viata sanatos!

Sanatatea este averea mea cea mai de pret. Sanatatea este importanta pentru fiecare din noi pentru ca ne ajuta sa avem succes, sa fim eficienti si contribuie la fericirea noastra

Inca de cand eram in liceu, mi-au placut miscarea, mi-a placut sportul si dieta sanatoasa pentru ca sunt permanent constienta ca numai printr-un stil de viata sanatos pot mentine sanatatea si energia zilnica necesara. Am practicat voleiul in liceu si apoi dupa terminarea facultatii am facut 4 ani de Aikido. Insa timpul nu mi-a permis sa continui in acest ritm al sportului de performanta, dar am gasit alternative de a-mi mentine sanatatea.

In primul rand, am dezvoltat obiceiul de a manca sanatos. Nutritia echilibrata si corecta este esentiala pentru pastrarea sanatatii trupului. Nu-mi lipsesste din dieta zilnica : fructe si legume proaspete, salate, lactate proaspete, sucuri naturale, cereale, fibre, nuci, seminte si arahide. Acestea au efect antioxidant si anticancerigen, contin vitamine, minerale si enzimele esentiale necesare organismului. Produsele apicole precum, laptisorul de matca, propolisul, mierea sau polenul sunt si ele nelipsite din dieta zilnica.

Evit mancarurile grele, sosuri si grasimi precum si dulciurile in exces si in special alimentele care contin aditivi ( coloranti, conservanti sau alergeni). Dupa documentari indelungate am inteles care sunt efectele negative ale acestor produse, care pe langa faptul ca nu ofera aportul necesar de vitamine si minerale, sunt toxice pentru organism.

Alaturi de dieta, exerctitiile fizice contribuie la sanatatea mintii si trupului dar si la mentinerea unei siluete frumoase. Fiind o mare iubitoare de munte, fac exercitii fizice urcand pe munte. Merg cel putin o data pe luna la munte si fac trasee marcate de cel putin 4-5 ore. Insa asta nu e suficient. Pentru ca nu am mult timp la dispozitie pentru sala sau plimbari in aer liber, am gasit o alternativa pentru efectuarea exercitiilor fizice. In primul rand merg dimineata pe jos cel putin 30 minute in drum spre serviciu. In al doilea rand, de mai bine de 6 ani fac exercitii fizice acasa. Am achizitionat o bicicleta magnetica pentru fitness si de cel putin 3 ori pe saptamana fac cate 30 minute fitness pe bicicleta si pot spune ca ma simt excelent dupa aceste de exercitii. Este o metoda de fitness flexibila, placuta si cu efort fizic scazut, dar foarte eficienta de a mentine si imbunatati conditia fizica si starea de sanatate. In primul rand este benefic pentru mentinerea greutatii optime, scade riscul imbolnarivilor de diabet tip II, inima si cancer. In plus, ajuta la eliminarea stresului zilnic si la formarea si intretinerea muschilor si oaselor fara a crea presiune mare asupra incheieturilor.

Exista o mare varietate de biciclete magnetice pentru fitness, pentru toate gusturile, bugetele si varstele. Daca doriti sa achizionati o astfel de bicicleta, consultati oferta Real si veti gasi cateva modele interesante. Modelul  ales de mine pentru fitness si pe care il regasiti si in oferta magazinului Real  este bicicleta magnetica MGB prevazuta cu sistem de franare magnetic si computer care indica viteza cu care ma deplasez, distanta si timpul parcurs si numarul de calorii pe care le consum. Poti ajusta viteza si gradul de dificultate pentru orie tip de program fitness de la incepatori pana la avansati. Indiferent de vreme sau perioada zilei, te poti bucura de bicileta magnetica oricand.

Am scris acest articol pentru SuperBlog 2012

Lasă un răspuns

