Tehnologia la 80 de ani

Invatarea face parte din viata noastra, de cand ne nastem pana murim invatam si ne perfectionam permanent, ne adaptam mediului. Dezvoltarea noii tehnologii nu scoate din calcul generatia mai in varsta. Ba mai mult, device-urile sau aplicatiile viitorului vor fi proiectate pentru a inlesni utilizarea tehnologiei de catre toate varstele si categoriile de persoane.

Desi dupa varsta de 60 ani, procesul de adaptare si de invatare scade, nu inseamna ca nu suntem capabili sa invatam unele deprinderi noi, sa ne adaptam. Utilizand intelepciunea si deprinderile acumulate intr-o viata intr-o era a tehnologiei si cu ajutorul celor tineri ma voi descurca in utilizarea tehnologiei.

Tehnologia comunicarii a devenit indispensabila atat in activitatea de birou cat si in viata personala. Imi usureaza munca, ma mentine in contact cu cei dragi, pot comuncia cu ei, economisesc timp si energie utilizand tehnologia pe care o am la dispozitie. Nu-mi imaginez viata fara tehnologie, fara computer, telefon smart, LCD sau tableta. Tehnologia este la fel de utlia la varsta batranetii  pentru ca te ajuta sa nu te izolezi, te ajuta sa pastrezi legatura cu prietenii, cu familia, cu lumea din jurul tau chiar si dupa ce nu mai esti activ profesional.

La 80 de ani tehnologia ma va ajuta sa fiu conectata la lumea din jurul meu, sa pastrez legatura cu prietenii si familia. Un device cu comanda vocala poate nu-mi voi permite, desi mi-as dori, insa un laptop sau o tableta cu touchscreen compatibile si functionale cu tehnologia momentului sigur imi vor fi aceesibile. Un mouse sau o tastatura obisnuita ar putea sa mi creeze dificultati in utilizare si sigur nici nu vor mai exista. Interfata touchscreen a unei tablete se potriveste oricarei varste atata timp cat esti deja familiarizat cu ea, in secunde poti sa maresti orice imagine, sa accesezi meniul sau pagina dorita, iar touchscreen-urile vor fi si peste 40 ani din ce in ce mai folosite. Cu o aplicatie de tip Evernote, care ma ajuta sa mi organizez toate documentele si sa stochez aminitirile cele mai frumoase, fara riscul de a nu-mi aminti unde le-am pus, un simplu search si am gasit ce-mi trebuie. Un Skype, un Gmail si Yahoo, care sunt gratuite si un webcam imi vor satisface nevoile de comunciare. Am nevoie de asistenta urgenta? Nu ma pot deplasa? Mi-e dor de familie? Cu acces rapid la internet sau telefon pot depasi momente grele.

Cel mai probabil se vor folosi deja atunci sisteme informatice si de comunciare unice si cu siguranta ma voi adapta unui device cu interfata unica care va fi si laptop si smartphone, un singur device cu un display vizual potrivit, care sa ma ajute sa folosesc internetul si sa comunic, sa-mi organizez intr-un singur loc aminitirile ( poze, filmari video) si documentele utile. Un device cu un design adecvat varstei, usor de manevrat, dar cu viteza crescuta de procesare, cu un INTEL Core i5 si capacitate de stocare crescuta si posibilitate de inregistrare video si video call, cu GPS ce permite localizare rapida, vor fi perfecte pentru necesitatile mele.

Televizorul nu se va demoda, cine nu si-ar dori un televizor cu diagonala de 55inch si tehnologie cu monitoare LED sau chiar TOLED, cu ecran transparent de sticla Corning si o grosime de 2mm si cantarind doar 3-5 kg? Tehnologia viitorului va simplifica modul de interactiune si utilizare a tehnologiei. Voi urmari cu placere emisiunile si filmele preferate si voi putea schimba canalele fara macar sa ating televizorul.

Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2012

One response to “Tehnologia la 80 de ani

  1. Pingback: competitie anuala de blogging | Etapa 14. Cum crezi ca vei face fata tehnologiei cand vei avea 80 de ani?

Lasă un răspuns

