Descopera arta de a manca branza, fii si tu fan branza!

Inca din vremurile vechi branza si laptele au fost un aliment de baza pentru om. Chiar si in Biblie intalnim pe David care alaturi de poporul sau manca unt, miere, carne si branza.

La noi in tara branza este o mostenire traca. Stiati ca geto-dacii, dar nu numai ei, ci si celelalte ramuri tracice, aveau o alimentatie diversa, in care produsele vegetale si branzeturile detineau primul loc? Femeile dace erau renumite in prepararea branzei, ele erau branzese harnice si frumoase.

Si uite asa am mostenit noi de la daci  arta de a face cea mai buna branza…dar daca n-ai cheag nu poti face branza buna.

Cuvantul „branza” este de origine daca, el face parte din substratul limbii romane si a dat nastere multor expresii populare. “Cu vorbe laptele nu se face branza, nici apa de garla otet de trandafir” este cea mai sugestiva expresie pentru neamul romanesc. Pentru ca vorba multa e saracia omului si fara munca nu faci mare branza.

Cea mai hazlie expresie populara romaneascalegata de branza pe care am intalnit-o este : Cine naiba a vazut branza fripta la gratar domnisoara pe magar?

Branza romaneasca poate usor intra in competitia cu produsele traditionale de branzeturi ale tarilor ce si-au facut deja un renume in acest domeniu, ca si Franta, Italia, Olanda, dar mai ales Grecia, care produce branzeturi asemanatoare celor traditionale romanesti, dar asta-i  alta branza.

Daca mi aduc aminte de anii copilariei mele, am fost si am ramas fan branza, placintele cu branza dulce si stafide erau deliciul meu  si le simt si acum aroma si gustul de branza fina. Prietenii spun ca de aceea sunt acum alba ca branza. Cand veneau copii de joaca pe la mine, le dadeam cate o placinta, ca nu eram branza-n sticla si mancau de se lingeau pe degete.

Acum insa ador branza moale servita cu vin sec rosu combinatia ideala pentru secretul longevitatii 🙂.

Multitudinea de retete culinare cu branza din toate regiunile tarii demonstreaza faptul ca noua, romaniilor ne place branza, de la branza dulce, telemea, pana la branza de burduf, romanii savureaza acest produs sanatos si delicious.  Fie ca e din lapte de capra, oaie sau vaca, branza tot cadavrul laptelui ramane. Desi eu cred ca branza este saltul laptelui spre imortalitate.

Mama adora insa branza de burduf in coaja de brad, cu un gust aparte si o aroma ametitoare. De cate ori ajung in zona Sibiului, ii aduc si ei, insa mama, mama dar branza e pe bani.

Dragii mei cititori, va invit sa savurati si voi branza de branza de la Delaco, sa nu fiti zgarie branza cand vine vorba de branza, pentru ca „O masa care se incheie fara branza este ca o femeie frumoasa cu un singur ochi”.

Din dragoste pentru branza, am scris acest articol pentru Superblog 2012.

Lasă un răspuns

