Bijuteria bijuteriilor

Carei femei nu-i plac bijuteriile? Mai ales cand sunt daruite din inima de la cineva drag.

Marturisesc ca ador bijuteriile cu pietre pretioase si bijuteriile cu cristale pentru eleganta lor si pentru stralucire. In general port doar cercei si lantisoare. Nu am primit multe cadouri bijuterii pana acum poate si pentru ca imi place sa imi aleg singura modelele.

Insa, un Mos Craciun darnic si iubitor mi-a daruit o bijuterie fermecata in ajunul Craciunului din 2004.

Ma aflam in preajma Craciunului, in renumitul oras din Anglia, Stratford-Upon Avon.  Imi aduc aminte ca vis-à-vis de hotelul unde stateam era un magazin de bijuterii. Nu-mi propusesem  sa cheltui banii pe bijuterii tocmai aici unde sunt scumpe, dar ma gandeam sa-mi cumpar ceva frumos ca amintire, asa cum obisnuiesc in fiecare calatorie.

Dimineata treceam pe langa magazin si ma opream sa ma uit la vitrina, zarisem o pereche de cercei superbi cu pietre de zirconiu cubic,de culoare alba in forma de inimioara, de inspiratie celtica, foarte frumos lucrati, inimioara fiind formata dintr-o impletitura, ca un nod nesfarsit. Dintotdeauna imi dorisem un astfel de model, dar in Romania nu gasisem. Erau cam scumpi, nu-mi permiteam, ma gandeam eu ca daca imi mai raman banuti inainte de a ma intoarce acasa, ii voi cumpara. Prietenul meu, ma privea nedumerit cum admiram bijuteriile din vitrina, nu stia exact la ce ma uitam eu cu atata admiratie. Nici nu ma intreba, doar imi zambea, iar eu nu vroiam sa –i spun ce doresc.

Dupa 2 zile, intr-o seara cand ne intorceam acasa cerceii mei preferati nu mai erau in vitrina. Desi era ora inchiderii am intrat si o doamna draguta care vindea in magazin mi-a spus cu parere de rau ca acea pereche fusese ultima si ca vor mai primi doar dupa Anul Nou marfa. Off.. cata dezamagire. Sincer vorbind, mi-as cam fi dorit sa ii port in seara de Craciun.

In seara de Craciun, in timp ce ma imbracam sa mergem la petrecere , prietenul meu ma cheama langa el si-mi spune “ Try this. They are for you” ( incearca-i sunt pentru tine) si imi intinde o casetuta in care se aflau exact cerceii dupa care tanjeam si care se vandusera.

Am fost profund impresionata de gestul lui si de cadoul special. L-am intrebat de unde ii are, cum de a stiut ca mi-i doresc tocmai pe aceia, iar raspunsul lui a fost “ I am the Santa Clause, I know everything” ( Stiu totul, doar sunt Mos Craciun). In timp ce ii probam, mi-a spus “They were made for you C” ( Au fost facuti pentru tine C). I-am cumparat de la LuxuryGifts.ro

Nu va imaginati ce bucurie mi-a facut acel cadou si ce seara de Craciun minunata am avut, nu numai pentru ca purtam cerceii pe care mi-i i-am dorit, cat si pentru faptul ca mi-i daruise cea mai draga fiinta din lume, desi la inceput l-am dojenit pentru ca a cheltuit pentru mine. Replica lui a fost “ A precious gift for my precious”

Ma intreb si acum de unde i-o fi cumparat, ca doar fuseseram aproape tot timpul impreuna in aceasta perioada si nu a avut ocazia sa mearga singur nicaieri. L-am vazut insa cu laptop-ul, pe care el nu obisnuia niciodata sa-l deschida in timpul vacantelor noastre. Sa-l fi comandat oare de la vreun magazin online stiut doar de el?

Va marturisesc ca au ramas cerceii mei preferati, pe care ii port mereu de mai bine de 8 ani si de multe ori mi-au purtat noroc. Am aflat mai tarziu ca modelul sub forma de inimioara impletita, reprezinta un vechi simbol in cultura celtica, un simbol al eternitatii vietii, naturii si dragostei. Am primit si alte bijuterii de la el, de-a lungul anilor, dar niciuna nu mi-a fost atat de draga ca acei cercei. Nu stiu daca acea bijuterie mi-a schimbat viata, poate ca da, pentru ca a marcat inceputul unei lungi relatii desoebite, iar acel Craciun a fost cel mai frumos Craciun, un Craciun magic si cea mai frumoasa bijuterie primita vreodata.

Cu siguranta orasul lui Shakespeare mi-a purtat noroc.

Acest articol a fost scris pentru Superblog 2012

Lasă un răspuns

