Astazi despre literatura – din clasicii literaturii universale

Dragi cititori,

Nu stiu daca v-am povestit  vreodata, din copliarie mi-a placut foarte mult literatura, motiv pentru care am si ales in liceu profilul Filologie si apoi mai tarziu Facultatea de stiinte si litere, sectia Romana-Engleza, desi mai tarziu am ales o cariera in resurse umane, pentru ca imi plac si oamenii nu doar literatura.

Imi place sa citesc romane, mi-au placut scriitorii clasici din literatura romana si universala, dar si scriitorii interbelici si realisti. Thomas Hardy este scriitorul meu preferat din literatura engleza, iar romanele Tess D’Uberville si  Departe de lumea dezlantuita au fost romanele care mi-au placut cel mai mult.

Thomas Hardy a fost unul dintre cei mai mari romancieri englezi din secolul 19,  un scriitor care a criticat in romanele sale constrangerile sociale din perioada victoriana. In operele  sale predomina teme tragice ale existentei umane , iar majoritatea operelor sale fictive sunt plasate in regiunea semi-fictiva Wessex din Anglia.

In urma cu vreo 4-5 ani editura Nemira  a publicat una din operele lui Thomas Hardy, opera pe care nu o citisem inca si anume Micile ironii ale vietii.  
M-am bucurat sa o vad in librarii pentru ca vroiam de mult sa o citesc, profesorii imi vorbisera de aceasta carte, asa ca am achizitionat-o imediat si am citit-o. A fost si prima carte pe care o achizitionam de la Nemira si imi aduc aminte si  acum cu placere de aceasta carte si doresc sa va impartasesc si voua din continutul ei.

Micile ironii ale vietii este o carte poate mai putin cunoscuta si citita dintre operele lui Thomas Hardy, (publicata in 1894 si republicata cu un continut modificat in 1924), dar este o carte care merita citita, cu povestioare scurte si intamplari din viata unor oameni simpli si cine este familiar cu operele lui Hardy va recunoaste acelasi  stil narativ si acelasi ton tragic, fatalist din romane, iar temele tratate sunt cele intalnite si in celelalte opere ale sale : despre familie, pozitie sociala, lacomie, egoism, casatorie din interes.

Personajele din  povestiri sunt  personaje  tragice, iar  tragsimul lor provine din factori de natura externa precum banii, casatoria si pozitia sociala dar si din factori de natura interna : lacomia, ambitia si pasiunea. Desi de la inceput si pana la sfarsit intalnim o viziune ironica asupra vietii, asupra conventiilor sociale, Hardy nu judeca personajele, ba chiar le priveste cu intelegere, uneori si  cu umor.

Dar va las pe voi sa descoperiti  mai multe detalii despre intamplarile din Micile Ironii ale vietii. Sunt sigura ca povestile lor va vor impresiona si pe voi.

De curand am achizitionat si Intoarcerea bastinasului in limba enlgeza si am inceput deja lectura ei. Daca v-a placut aceasta scurta recenzie va voi povesti si despre Intoarcerea bastinasului.

Dragii mei cititori, nu stiu cat mai citesc tinerii din ziua de azi sau cat se mai studiaza in scoli marii scriitori, eu insa va recomand sa nu uitati sa mai cititi cate o carte din clasicii literaturii universale din care veti avea mereu ceva de invatat, Iar pe Thomas Hardy il recomand cu caldura sa il cititi.

Multumim Nemira pentru editarea acestei carti, asteptam cat mai multe carti din clasicii literaturii universale.

Acest articol a fost scris pentru Superblog 2012

Lasă un răspuns

